EVA: de ideale matchmaker voor Danielle Hovens
30 januari 2024 

EVA: de ideale matchmaker voor Danielle Hovens

Als Virtual Assistant is Danielle Hovens een ondersteuner op het gebied van online media, communicatie en office support. Jarenlang werkte ze bij de Gemeente Venlo onder andere als projectsecretaresse en communicatiemedewerker, maar tijdens corona merkte ze dat het thuiswerken haar erg goed beviel. “Mijn eigen tijd beter indelen en kijken wanneer je energie hebt om te werken op een dag, vond ik heel prettig”, vertelt Danielle.


“In de ochtend om 06:00 beginnen met werken, om vervolgens te gaan sporten en daarna weer aan de slag te gaan, vind ik fantastisch. Een aantal jaar geleden begon ik naast mijn toenmalige baan bij de overheid met de opleiding tot Virtual Assistant. Maar omdat ik bij een overheidsinstantie werkte, waar ik veel zekerheid had, vond ik het spannend de keuze te maken om volledig voor mezelf te beginnen. Een jaar lang combineerde ik mijn werk met ZZP’en als VA. Uiteindelijk was het mijn man die aan me vroeg wat ik nou écht wilde. Ik ben goed gaan nadenken en algauw reageerde op een aantal leuke freelance-opdrachten. Mijn eerste opdracht haalde ik binnen en nu werk ik sinds september vorig jaar volledig als zelfstandige. En dat bevalt zo goed!”

 

Het grote voordeel

“Tot nu toe heb ik al veel opdrachten mogen doen die normaal gesproken niet op mijn pad zouden komen in loondienst. Zo werkte ik een tijdje op een middelbare school als assistantplanner. Ik merk dat de afwisseling mij heel veel energie geeft. De ene keer ben ik bezig met een planning rondkrijgen en de andere keer focus ik mij op het maken van een nieuwsbrief. Naast de diversiteit in opdrachten, is het fantastisch dat ik de verschillende dynamieken binnen bedrijven mag meemaken. Op deze manier word ik veel bewuster waar ik blij van word, en waarvan niet. Het grote voordeel van freelance VA zijn is dat je al deze ervaringen kunt opdoen. En dat is voor mij heel waardevol.”

 

‘Ik ben heel blij dat EVA op mijn pad kwam’

 

Bijzondere ervaring

“Anderhalf jaar geleden had ik al het eerste contact met Elonique (oprichter van EVA) voor een potentiële opdracht. Hoewel deze eerste klus niet helemaal was waar we allebei op hoopten en deze uiteindelijk niet doorging, wilde ik wel heel graag via EVA werken. Dit kwam door de fijne, open en eerlijke communicatie met Elonique. Ik besloot haar te volgen op LinkedIn en zag onlangs een bericht vanuit EVA dat er een nieuwe klus beschikbaar was. In de avond stuurde ik een berichtje en de volgende ochtend zaten we al aan de telefoon. Ik voerde opnieuw een heel leuk gesprek met haar en ze stelde me daarna direct voor bij de opdrachtgever. Een dag later belde ze al terug met het nieuws dat ik kon beginnen. Doordat Elonique mij goed kent en de opdrachtgever 100% vertrouwen had in EVA en de juiste match, hoefde ik niet eens op gesprek te komen bij de organisatie! Heel bijzonder. Nu werk ik sinds eind mei bij de Gemeente Nijmegen als ondersteuner van de OR. Echt heel leuk en ik heb het er goed naar mijn zin. Ik ben blij dat dit op mijn pad kwam!”

 

Samenwerking

“De samenwerking met EVA vind ik heel prettig. Het contact verloopt soepel, snel en ze zijn altijd bereikbaar. Ze zijn niet alleen zakelijk, maar juist ook heel persoonlijk. Ze behandelen je heel gelijkwaardig, als een van hen en dat is echt heel prettig. Ik werd vrijwel meteen toen ik voor EVA ging werken uitgenodigd voor een EVA-lunch. Ik wist niet helemaal wat ik kon verwachten, maar eenmaal daar aangekomen werd ik heel hartelijk ontvangen. De tafel was prachtig gedekt, de lunch stond klaar en het was een ontzettend gezellige dag met de andere EVA’s. Superleuk om op zo’n manier met vakgenoten kennis te maken en te spreken over hoe zij alles ervaren en tips uit te wisselen. Dat ze dit organiseren zorgt echt voor binding en connectie met elkaar. Het is heel fijn om als VA, helemaal als startende, hier onderdeel van uit te mogen maken.”

Over de schrijver
Reactie plaatsen